27. apríla (Kings Day) SHOWROOM ZATVORENÝ
Prejdite do inventára Predajte moje auto

Jaguar XK120

Jaguar XK120 je športové auto vyrobené spoločnosťou Jaguar v rokoch 1948-1954. To bolo JaguarPrvý športový automobil od SS 100, ktorý sa prestal vyrábať v roku 1940. XK120 bol k dispozícii ako otvorený 2-miestny a roadster na londýnskom autosalóne v roku 1948 ako predvádzacie auto pre nový Jaguar motor XK. Zobrazovací model bol prvým prototypom, ktorý bol takmer identický so sériovými autami. Roadster bol úspešný, takže William Lyons (Jaguar zakladateľ a šéf dizajnu) sa rozhodol uviesť ho do výroby. Od roku 1948 malo prvých 242 áut otvorený dvojmiestny rám s dreveným rámom s hliníkovými panelmi. Začiatkom 1950-tych rokov minulého storočia prešla výroba na 1cwt alebo 51kg ťažšiu celooceľovú oceľ. „120“ dostal svoje meno podľa najvyššej rýchlosti hliníkových áut 120 mph, čo z neho v čase svojho uvedenia urobilo najrýchlejšie sériovo vyrábané auto na svete. V roku 1949 bol Clarkovi Gableovi dodaný prvý sériový roadster. Nakoniec bol XK120 dostupný v dvoch otvorených verziách, najprv ako otvorený dvojmiestny (v USA známy ako roadster), potom ako Drophead Coupe (DHC) v roku 1953; a v roku 1951 aj ako uzavreté (alebo pevné hlavicové) kupé (FHC). 30. mája 1949 prototyp XK120 na prázdnej diaľnici Ostend-Jabbeke v Belgicku dosiahol priemernú rýchlosť 132.6 mph v opačných smeroch. V rokoch 1950 a 1951 na okrúhlej oválnej dráhe vo Francúzsku dosahovali roadstery XK120 priemernú rýchlosť viac ako 100 mph za 24 hodín a viac ako 130 mph za hodinu. V roku 1952 FHC stanovilo početné svetové rekordy pre rýchlosť a vzdialenosť v priemere 100 míľ za hodinu za týždeň. Roadstery boli úspešné aj v pretekoch a rely.

Prvé roadstery boli vyrobené medzi koncom roka 1948 a začiatkom roku 1950. Počnúc modelovým rokom 1950 boli všetky nasledujúce modely XK120 sériovo vyrábané s oceľovými lisovanými rámami. Verzie DHC a FHC, luxusnejšie zariadené ako roadstery, mali sťahovacie okná a tiež drevenú dyhu na palubnej doske a krytky vnútorných dverí. S hliníkovými hlavami valcov a karburátormi SU s dvojitým bočným ťahom bol 3.4-litrový radový 6 XK motor s dvojitým vačkovým hriadeľom v hlave motora relatívne pokročilý na sériovo vyrábané vozidlo tej doby. So štandardným kompresným pomerom 8:1 vyvinul 160 koní s 80 oktánovým palivom. Väčšina skorých áut bola exportovaná; verzia s nižšou kompresiou 7:1 so zníženým výkonom bola určená pre britský trh. The Jaguar továreň dodávala médiá s vyšším kompresným pomerom roadstery. Novinári mohli otestovať optimálny výkon modelu v Belgicku, na dlhom, priamom úseku cesty medzi Jabbeke a Ostende. Základná konštrukcia motora XK (neskôr zmenená na verzie 3.8 a 4.2 litra) existovala až do konca osemdesiatych rokov. Všetky XK1980 mali nezávislé predné odpruženie s torznou tyčou, poloeliptické listové pružiny vzadu, recirkulačné guľové riadenie, teleskopický stĺpik riadenia a všestranné 120'' bubnové brzdy, ktoré boli náchylné na opotrebovanie. Niektoré autá boli vybavené hliníkovými rebrovanými bubnovými brzdami, aby sa zabránilo opotrebovaniu. Ľahká plátenná strecha roadsterov a odnímateľné bočné okná uložené mimo dohľadu za sedadlami a dvere v štýle barchetta nemali žiadne vonkajšie madlá; namiesto toho tam bola vnútorná sťahovacia šnúra, ku ktorej sa dalo dostať cez chlopňu na bočnej obrazovke. Predné sklo je možné odňať a nahradiť ho aeroscreenmi. Drophead Coupe (DHC) malo čalúnený plátenný vrch s podšívkou, ktorý sa pri stiahnutí zložil na zadnú palubu za sedadlami, a rolovacie okná s otváracími štvrťovými svetlami. Dvojdielne čelné sklo s plochým sklom je umiestnené v oceľovom ráme, ktorý je integrovaný s karosériou a lakovaný v rovnakej farbe. Prístrojové dosky a kryty dverí v DHC aj FHC boli drevené dyhované, zatiaľ čo sparťanejšie roadstery boli čalúnené kožou. Všetky modely mali odnímateľné podbehy zadných kolies, čo umocňovalo aerodynamický vzhľad. Na autách s voliteľnými drôtenými kolesami so stredovým zámkom boli špunty vynechané. Od roku 12 boli chrómové drôtené kolesá voliteľné. Okrem drôtených kolies mala verzia Special Equipment (v Spojených štátoch nazývaná verzia M) väčší výkon, tuhšie odpruženie a dvojitý výfuk.

V novembri 1949 magazín The Motor testoval roadster XK120. Tento predsériový automobil registrovaný ako HKV 455 bol prvým vyrobeným prototypom. Bol to tiež model z londýnskeho autosalónu z roku 1948. Pri testovaní malo auto kompresný pomer 8:1, vybavené podlahovou plochou, kapotou a bočnými oknami. Časopis uvádzal maximálnu rýchlosť 124.6 mph, zrýchlenie z 0 na 60 mph za 10.0 sekundy a spotrebu paliva 19.8 míľ na galón.

Kúpte si klasiku Jaguar XK120

Nájdenie a Jaguar XK120, ktorý je pre vás to pravé, je prioritou číslo jedna. Hľadanie vášho vysnívaného auta často začína online. Spoločnosť ERClassics urobila všetko, čo bolo v jej silách, aby vám poskytla predstavu o autách, takže každé auto na našej vlastnej stránke je vybavené fotoreportážou, 360-stupňovými obrázkami, videom a základnými informáciami o aute. Prezreli by ste si auto radšej fyzicky? Potom môžete navštíviť náš showroom vo Waalwijku v Holandsku. Otváracie hodiny nájdete na našej webovej stránke.

Kúpte si klasiku Jaguar XK120

Vysoká kvalita Jaguar Klasické auto XK120 na E&R Classics

Všetky nami ponúkané klasické autá, vrátane Jaguar XK120 sa porovnávajú so zoznamom so 125 bodmi. Toto posúdenie vykonáva jeden z našich vlastných technikov. Dodávka klasických áut, ktoré sú v perfektnom stave, je pre ERClassics veľmi dôležitá. Nami ponúkané klasické autá sú preto vysoko kvalitné. Ak by ste chceli viac informácií o údržbe klasického auta alebo vás zaujíma, čo robia mechanici v klasických autodielňach, kliknite tu.

Vymeňte alebo predajte svoje Jaguar Klasické auto XK120

V ER Classics si môžete kúpiť a Jaguar, ale ponúkame aj možnosť predať vaše súčasné klasické auto alebo ho vymeniť. Ak by ste chceli viac informácií o predaji alebo obchodovaní s vaším klasickým automobilom, kontaktujte niektorého z našich odborníkov na klasické autá. Samozrejme môžete navštíviť aj náš showroom a prediskutovať možnosti

Predam alebo vymenim klasiku Jaguar XK120?

Údržba na klasickom aute

Samozrejme každé auto potrebuje údržbu a občas sa môže stať, že treba niečo opraviť. Nie je tomu inak ani pri klasickom aute. Pretože radi udržiavate svoje klasické auto v špičkovom stave, dôležitá je dobrá garáž. Údržbu vám môže poskytnúť ktorákoľvek garáž, ale niekedy potrebujete len trochu špecializácie navyše, potom sa môžete rozhodnúť, že svoje klasické auto vezmete do dielne klasických automobilov, kde sa zamerajú na 1 značku alebo typ klasického auta. Mechanici často pracujú s rovnakými klasickými autami, a preto sa špecializujú na údržbu alebo opravy na tomto konkrétnom vozidle.

 

ER Classics má tú správnu klasiku Jaguar XK120 pre vás!

Kliknite tu pre naše zásoby

Aké sú výhody nákupu a Jaguar XK120 classic na ER Classics?

- Široký rozsah Jaguar klasika na predaj
- Všetky klasické autá boli dôkladne skontrolované našou vlastnou dielňou
- Vlastná dielňa s 20 mechanikmi
- Registrácia a kontroly
- Celosvetová doprava až k dverám
- Vysoká kvalita a servis
- Opcie na výmenu
- Zákazníci nás hodnotia 8.9

Európsky online predajca klasických áut číslo 1

Ak hľadáte krásnu novinku Jaguar XK120, bude vám pomáhať jeden z našich vlastných odborníkov na klasické autá. ERclassics sa špecializuje na nákup a predaj klasických automobilov od roku 2008 a právom sa môže nazývať európskym online predajcom klasických automobilov číslo 1.