NL EN US DE FR PL CZ ES SE HU RO SK JP AE

E & R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Holandsko
+ 31 416 751 393

Júl 21 (Belgický národný deň) SHOWROOM ZATVORENÉ - júl a august OPEN ako obvykle

Jaguar XK120

Jaguar XK120 je športové vozidlo vyrábané spoločnosťou Jaguar medzi 1948-1954. Bolo to prvé športové vozidlo Jaguar od SS 100, ktoré zastavilo výrobu v 1940. XK120 bol spustený ako otvorený sedan 2 a roadster na autosalóne 1948 v Londýne ako show pre nový motor Jaguar XK. Vozidlo bolo prvým prototypom, ktorý vyzeral takmer identický s výrobnými automobilmi, s výnimkou toho, že rovné vonkajšie stĺpiky jeho čelného skla by boli zakrivené na výrobnej verzii. Roadster spôsobil pocit, ktorý presvedčil William Lyons (zakladateľ a šéf dizajnu Jaguar), aby ho uviedol do výroby. Počnúc 1948 mali prvé autá 242 otvorené dvojsedadlové karosérie s hliníkovými panelmi. Produkcia bola prepustená na 1cwt alebo 51kg ťažšie z celej ocele v časnej 1950. "120" sa odvolával na najvyššiu rýchlosť 120mph hliníkového auta, čo z neho robilo na svete najrýchlejší výrobný automobil v čase jeho uvedenia do prevádzky. V produkte 1949 bol prvý výrobný roadster dodaný spoločnosti Clark Gable. Nakoniec sa XK120 stal dostupným v dvoch otvorených verziách, najprv ako otvorený dvojmiestny motor známy v USA ako roadster, potom ako drophead coupé (DHC) v 1953; a v 1951 tiež ako uzavreté alebo pevný hlavný kupé (FHC). V máji 30, 1949, na prázdnej diaľnici Ostend-Jabbeke v Belgicku, prototyp XK120 dosiahol priemer beží v protiľahlých smeroch 132.6mph. Vo vozidlách 1950 a 1951, ktoré sa nachádzajú vo francúzskej oválnej trati vo Francúzsku, cestné trasy XK120 dosiahli priemernú hodnotu za 100mph za hodiny 24 a za 130mph za hodinu. V kóde 1952 získal pevný coupé početné svetové rekordy pre rýchlosť a vzdialenosť, keď v priemere za jeden týždeň zaznamenal priemer 100 mph. Roadsters boli tiež úspešní v závode a rallye.

Jaguar Classic Cars na predaj

Prvé roadstery boli postavené medzi neskorým 1948om a skorým 1950om. Počínajúc modelovým rokom 1950, všetky nasledujúce XK120 boli hromadne vyrábané s lisovanými oceľovými telesami. Verzie DHC a FHC, ktoré boli luxusnejšie vybavené ako roadsterové vozidlá, mali na palubnej doske a vnútorné uzávery dverí závesné okná a drevené dyhy. Vďaka hlavám valcových zliatin a dvojitým karburátorom SU s bočným posúvaním bol dvojitý motor 3.4L 6 XN s priamym pohybom nad hlavou pomerne pokročilý v prípade hromadne vyrábanej jednotky tejto doby. Pri štandardnom kompresnom pomere 8: 1 vyvinul 160bhp pomocou oktánového paliva 80. Väčšina skorých áut bola vyvezená; Pre britský trh bola vyhradená verzia 7: 1 s nízkou kompresiou s následným zníženým výkonom. Zariadenie Jaguar poskytlo roadsterom vyšší kompresný pomer k tlači. Novinári by mohli testovať optimálny výkon modelu v Belgicku na dlhom priamom úseku cesty medzi Jabbeke a Ostendom. Základný dizajn motora XK, neskôr upravený do verzií 3.8 a 4.2 litrov, trval až do neskorých 1980. Všetky XK120 mali nezávislé torzné predné odpruženie, semi-eliptické listové pružiny na zadnej strane, recirkulačné guľové riadenie, teleskopicky nastaviteľný stĺp riadenia a všestranné bubnové brzdy 12, ktoré boli náchylné na slabnutie. Niektoré vozidlá boli vybavené hliníkovými rebrovanými bubnovými brzdami, ktoré pomohli prekonať stratu. Cestoviny s ľahkým plátnom a odnímateľnými bočnými oknami, ktoré boli uložené mimo sedadiel, a dvere v štýle barchetta nemali žiadne vonkajšie rukoväte; namiesto toho sa nachádzal vnútorný ťahací kábel, ktorý bol prístupný cez klapku v bočných stenách. Predné okno by mohlo byť odstránené, aby sa nahradilo aerosónom. Dúchadlový kupé (DHC) mal vypchatú, lemovanú hornú časť plátna, ktorá sa pri zasunutí zložila na zadnú palubu za sedadlami a rolovacie okná s otváracími štvrtkami. Čelné sklo z plochého skla 2 bolo umiestnené v oceľovom ráme, ktoré bolo integrované s telom a maľovalo rovnakú farbu. Palubné dosky a uzávery dverí v DHC i FHC boli dyhované drevom, zatiaľ čo spartanští cestujúci boli zdobení kožou. Všetky modely mali odnímateľné kryty pokrývajúce oblúky zadných kolies, ktoré zlepšili efektívny vzhľad. Na vozidlách vybavených voliteľnými kolieskami s centrálnym uzamknutým drôtom sa vynechali špičky, pretože nedosahovali dostatočnú vzdialenosť pre chrómované, hnedé knockové náboje Rudge-Whitworth. Chrómované drôtené kolesá boli voliteľné od spoločnosti 2. Okrem drôtených kolies zahŕňali vylepšenia verzie špeciálneho vybavenia (nazývanej verzia M v Spojených štátoch) zvýšený výkon, tuhšie zavesenie a dvojitý výfukový systém.

Nákup Jaguar XK120?

V novembri časopis 1949 časopisu Motor testoval roadster XK120. Toto predvýrobné vozidlo zaregistrované ako HKV 455 bolo prvým prototypom postaveným. Bol to aj model displeja 1948 London Motor Show. Pri testovaní mal pomer kompresie 8: 1, bol vybavený podtlakom a prebehol s kapotou a bočnými sklami na mieste. Časopis zaznamenal maximálnu rýchlosť 124.6mph, zrýchlenie z 0 na 60 mph za 10.0 sekundy a spotrebu paliva 19.8 míľ za cisársky galón.

Jaguar XK120

E & R Classics, váš špecialista Jaguar Classic Car!

Kliknutím sem zobrazíte náš inventár

Aké sú výhody nákupu vozidla Jaguar XK120 v ER Classics?
- Veľký sortiment klasických áut na predaj
- Všetky autá sú starostlivo kontrolované mechanikmi v našej vlastnej dielni
- MOT, zváranie a interiérové ​​konanie pre vaše vozidlo Jaguar XK120
- Našim špecializovaným mechanikom staršieho času sa môžete postarať o všetky konania
- Zaoberáme sa opravami, údržbou a prispôsobenými potrebami
- Dokončite reštaurovanie vozidla Jaguar XK120
- Môžeme dodať vaše klasické auto do ktorejkoľvek európskej krajiny

Prejdite na skladu