27. apríl (Kings Day) SHOWROOM ZATVORENÝ - 1. máj (Sviatok práce) SHOWROOM OTVORENÝ - nedeľa 5. mája EXTRA OTVORENÉ (10:00-14:00)


Ernest Praag

Moje meno je Ernest Praag, majiteľ a riaditeľ E&R Classics. Po štúdiu na HEAO v Brede som začal pracovať ako marketingový manažér v zásielkovej spoločnosti. Po 10 rokoch som kúpil akcie spoločnosti a postúpil som na pozíciu generálneho riaditeľa. V roku 2006 som sa rozhodol predať svoje akcie a svoju záľubu v klasickom aute som premenil na prácu.

Rast ERClassics v priebehu rokov
V roku 2008 som založil ERClassics, s ktorým sme začali v malej budove v Kaatsheuvel. V úvodnej fáze sme mali 3 segmenty: svadobný požičovňa klasických áut, predaj klasických áut a s tým spojená autodielňa. V roku 2010 sme sa presťahovali do Dongenu, kde sme v priebehu rokov vďaka rastu prešli z 1 budovy na 6 budov. Kvôli davom ľudí sme sa v roku 2011 rozhodli ukončiť svadobnú požičovňu a úplne sa zamerať na predaj klasických áut a našu dielňu.

500 klasických áut a youngtimerov na sklade
Začiatkom roka 2014 bola táto krásna nehnuteľnosť vo Waalwijku sprístupnená a ja som ju kúpil. Všetko sme posunuli a tu si krásne klasiky prídu na svoje ešte lepšie. Medzitým máme vo Waalwijku 3 budovy, pretože inak je kapacita na množstvo áut príliš malá. Aktuálne máme na sklade 500 klasických áut a youngtimerov.

S Ronom (vedúcim dielne) spolupracujeme od začiatku E&R Classics v roku 2008. Po všetkých tých rokoch to stále ide skvele. Môžeme byť na to hrdí. Okrem toho som hrdý na to, že sme príjemný, pracovitý tím, ktorý všetkých spája rovnaká vášeň pre klasické autá.

Moje úplne prvé auto bola žiarivo žltá Honda Civic 1. typ z roku 1973. Stála vtedy 750 guldenov, čo je dnes v prepočte asi 330 eur. S týmto autom som bol veľmi spokojný a veľa som na ňom jazdil, no po čase sa v ňom začal spotrebúvať olej. Nie len trochu oleja, ale asi toľko, koľko sa používalo na benzín. Mal som preto kanistre s olejom v zadnej časti kufra, aby som ho v prípade potreby doplnil. V roku 2018 som našiel úplne zreštaurovaný exemplár v Belgicku a dal som mu pekné miesto vo svojej vlastnej zbierke.

Moje vysnívané auto je Bentley Speed ​​Six z roku 1930
Moje auto snov je Bentley Speed ​​Six z roku 1930 v British Racing Green. Okrem toho si tiež myslím a Jaguar Zámok vonkajšej kapoty typu E séria 1 s plochou podlahou z roku 1961 je fantasticky krásna klasika. mám rád Jaguar najlepšie v gunmetal sivej s modrým vnútrom.

Predpokladajme, že by ste museli niekoho odviezť. Kto by to bol a prečo?
Je veľa ľudí, ktorých by som rád odviezol, na to by sme si museli prenajať klasický autobus…

Kvôli mojej láske k hudbe by som si vybral Brucea Springsteena. Keď som mal 18 rokov (už je to dávno), mojím prvým koncertom bolo turné Tunnel of Love Brucea Springsteena. Dodnes je to najlepší koncert, aký som kedy zažil. Okrem bezhraničnej energie a hudobných kvalít som si za tie roky ešte viac vážil texty piesní (všetky napísal on) a spôsob, akým sú životné otázky interpretované v hudbe a textoch.

Kvôli láske k športu by som si (posmrtne) vybral Johana Cruijffa. Myslím, že toto nepotrebuje ďalšie vysvetlenie.

Aká je vaša najlepšia spomienka na auto?
Svoje prvé klasické auto som si kúpil, keď som mal 18 rokov. Vlastne som si chcel kúpiť Chevrolet Bel Air z roku 1957, ale ako študent som si to nemohol dovoliť. Tak som si kúpil Opel Olympia Rekord P1, ktorý bol modelovo najpodobnejší a mohol som si ho dovoliť. Tú klasiku som s pomocou kamarátky kompletne zreštauroval a dokonca sme s ňou boli na dovolenke do Belgicka, Nemecka a Francúzska. Užili sme si z toho veľa zábavy ako pri práci na aute, tak aj na dovolenke. Za najlepší detail som považoval (pôvodnú) roletu, ktorú ste mohli vytiahnuť pred chladič potiahnutím retiazky v palubnej doske. To malo za cieľ rýchlejšie zohriať motor Opla v zime.

Prečo je pre vás pracovný deň v ERClassics taký zábavný?
Keď ráno otvorím dvere showroomu ERClassics, zastihne ma ľahký zápach oleja a benzínu. Vôňa, ktorú pričucháte ako automobilový nadšenec. Potom rozsvietim svetlo a zažiaria na mňa stovky klasických áut a mladých ľudí, z ktorých každá má svoju neporovnateľnú krásu vo farbe, chróme, gume a dizajne. Aké milé privítanie každý deň. Potom si s partiou vypijeme kávičku, zasmejeme sa na pekných historkách a potom sa venujeme svojmu koníčku a robíme maximum pre spokojných zákazníkov. Svoj koníček som dokázal premeniť na prácu, aké je to krásne!

Oldtimery majú pre mňa špeciálny význam
Historické autá mali pre mňa vždy osobitný význam. Stále si každý deň užívam klasickú krásu, ktorú nám každé z týchto áut ponúka, technológiu, s ktorou sú zostavené, a samozrejme nádherný jedinečný zvuk, ktorý produkujú.

www.ernestpraag.com